Вітаю Вас Гість | RSS

Меню
Наша адреса
м. Ніжин
вул. Станіслава Прощенка, 54

тел. (04631)4-15-27
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 159
Архів записів
Статистика

Головна » 2022 » Грудень » 30 » Досвідчена, енергійна та закохана у свою професію
12:50
Досвідчена, енергійна та закохана у свою професію

Видатний український педагог-гуманіст Василь Сухомлинський якось сказав: «Учитель, який хоче мати високі результати навчання, повинен знати стилі пізнання своїх учнів, покладати це в основу організації спільної діяльності педагога і школярів на уроці».

Сьогодні у рубриці #Обличчя_громади_Ніжина знайомимо вас із педагогом, яка не просто надихає, а надає крила своїм учням, аби ті могли підкорювати найвищі вершини.

Досвідчена, енергійна та закохана у свою професію – таке враження справляє про себе ‍вчителька математики Ніжинської гімназії №10 Оксана Валентинівна Бережок.

Вона з легкістю знаходить спільну мову навіть з найскладнішими учнями та намагається застосовувати індивідуальний підхід до кожного з них.

Хоча за плечима в Оксани Валентинівни 36 років успішної педагогічної діяльності, вона ніколи не зупиняється на досягнутому. На першому місці завжди залишається саморозвиток та бажання вдосконалювати навчальний процес.

Вибір професії

Чому я обрала вчителювання (ред. – роздумує)… Тут можна сказати, що ця професія обрала мене сама. Ще в школі я була впевнена, що буду вчителем математики. В шкільні роки я захоплювалася своєю вчителькою математики. Вона була для мене взірцем як жінка, як особистість, як викладач… Я дивилася на неї і знала, що обов’язково стану такою як вона. Майборода Алла Степанівна – це великий вчитель, вона вміла закохати у свій предмет так, що просто неможливо було не вчити математику. Я навіть мріяла, аби, в майбутньому, в мене і парфуми були такі самі, як у неї, хоча й назви їх не знала.

Після школи Оксана Валентинівна пішла на фізмат до Ніжинського педінституту. Про студентські роки згадує з захопленням, адже тоді багато подорожувала разом зі своїми одногрупниками.

Про навчання на фізико-математичному факультеті

Навчання було досить цікавим. Іноді бувало складно, але до нас ставилися лояльно. Дуже багато позитивних людей. Вважається, що на фізичному факультеті навчаються одні «заучки», але це не так. Мої однокурсники були соціально активними людьми. Для них виїхати в ліс чи поїхати до Львова – також було важливою частиною життя.

Я зрозуміла, що вчительська діяльність – це моє

Я зрозуміла, що хочу бути вчителем тоді, коли ще вчилася у школі. Кола вже почала сама вчителювати, відразу після інституту, тоді я усвідомила, що вчитель – це серйозна посада і важкі випробування. Але, як тільки я прийшла на роботу, зрозуміла, що вчительська діяльність, – це моє. Я можу вчити, мені це подобається і діти відгукуються на заклики до навчання.

Коли є взаємозв’язок з учнями, ти розумієш, що недаремно потрапив в цю професію і навіть можеш щось змінити в ній.

Чи складно дається дітям ваш предмет

Переважно дітям математика дається складно, але, на мою думку, якщо хоч один учень після закінчення школи піде в точні науки (а такі вже є), значить це позитивний результат моєї діяльності

В школі тебе готують до життя

Школа завжди щось закладає на підсвідомому рівні. Нам може здаватися, що ми нічому не навчилися, але насправді школа багато чого дає. Це і друзі, і взаємозв’язок з соціумом, і труднощі. В школі тебе готують до життя. Навіть отримувати погані оцінки – корисно. Адже в житті ти не завжди отримуєш те, чого хочеш. Можливо, людина щось не довчить у школі, що потім надолужує в університеті… Школа дає базу.

Про погані оцінки

Буває, що і двійки ставлю. Дітей я намагаюсь заспокоїти і, навіть з поганих оцінок, виносити якийсь позитив. Тим паче якщо не поставити двійку за бездіяльність, це спонукатиме інших дітей робити так само.

Про дітей різних поколінь

Особисто я відчуваю різницю між своїми першими учнями і тими, яким викладаю зараз. Вони стали більш «планшетними», соціально мережевими і мають трохи інші уподобання. Я постійно спостерігаю, що на перерві більшість дітей сидить у телефонах. Але вони теж досягають успіхів, хочуть брати участь в олімпіадах, змаганнях. Не можна сказати, що ці діти пасивніші. Вони просто інші.

За увесь період вчителювання, які моменти найбільше запам’яталися

Найщемніші моменти: коли учні біжать до тебе в обійми 1 вересня. Це відчуття неможливо описати. В такі моменти відчуваєш, що недарма проходять твої вчительські будні.

Що найбільше подобається в роботі

Дуже люблю коли учні запитують… Не відмовчуються, коли щось не розуміють, а говорять: «поясніть ще раз, бо я не зрозумів». Тоді відчуваєш взаємозв’язок між вчителем та учнем, розумієш що твоя робота є цікавою не лише для тебе, а й для твоїх учнів.

Математика vs гуманітарії

Коли батьки кажуть, що їх дитина гуманітарного складу розуму, ця впевненість закладається в підсвідомості дитини. Вона починає думати, що математика їй взагалі не під силу. Я ж вважаю, що основам математики можна навчити будь-кого. Питання лише в тому, скільки часу на це треба витратити.

Якщо вища математика потрібна не всім, то її основи має знати кожен, незалежно від майбутньої професії.

Як не дивно, але улюбленим уроком у школі для Оксани Валентинівни була література

Я і зараз вважаю літературу одним із найцікавіших та найнеобхідніших предметів. Сама люблю читати. І своїх учнів цьому привчаю. Першим музеєм, який я зі своїми учнями відвідуємо, це Музей рідкісної книги. Я намагаюся прищепити у дітей любов до читання, адже прочитана інформація засвоюється в набагато більших об’ємах ніж та, що читають в інтернет-ресурсах.

Про «нову школу», як ви до цього ставитеся?

Там все дуже гарно розписано. Сьогодні філософія змінюється. Колись була система, під яку підганяли всіх. А зараз учень – це особистість. І вчитель має трішки підлаштуватись під кожну дитину, щоб зробити з неї індивідуальність.

Зараз існує думка, що школа нічого не дає і краще наймати репетитора. Деякі батьки часто висловлюють невдоволення шкільними вчителями. Тому авторитет викладача в очах учня падає

Батьки можуть не підтримувати вчителя, але не треба казати цього при дитині. Бо викладач, в будь-якому разі, нічому поганому її не навчить. У виховному процесі має відбуватись плідна співпраця між дорослими. Це добре і для батьків, і для дітей, і для школи.

Є такі учні, дивлячись на яких, ви бачите себе?

Так, такі учні є. Я дивлюся на них і бачу себе в їхньому віці. З ними я добре контактую. Бачу в них своє ставлення до навчання, свою поведінку…

Кіно чи театр

Театр! Люблю ходити до театру. Днями відвідали дитячу виставу в Ніжинському драмтеатрі. На мою думку, акторський склад в нашому драмтеатрі досить непоганий, навіть чудовий.

Шевченко чи Шекспір

Шевченко! Серед усього розмаїття письменників, я вибираю Тараса Шевченка. Його творчість хороша зі всіх сторін.

Мандрівка чи домашній затишок

Люблю подорожувати, відкривати щось нове, рухатись. Я взагалі прихильниця активного відпочинку.

Найкраще місце в Україні

Звичайно Умань. А ще, можливо, Черкаси. У нас там проживають родичі. Ми часто туди їздимо. І мені подобається проводити там час.

Інтернет чи книги

Звичайно книги, для розвитку і самоосвіти лише книги. Але інтернет використовую, як джерело швидкого пошуку інформації.

 

Переглядів: 18 | Додав: Tatyana | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Увага! Вибухонебезпечні предмети!

Наше відео
Презентація школи в проекті "Відкритий світ!"

Відео "Ми переможемо байдужість!"


"Діти - янголи миру!"

Наші друзі
Національна дитяча гаряча лінія
Національна гаряча лінія